EbscoHost iPad-app
Hej! Jag försöker komma åt SUs böcker via EbscoHosts iPad-app. I appen får man välja vilket bibliotek man hör till, och där finns SU med i listan. När man så väljer Stockholm Univ så kommer man till en inloggnings-sida. Där provade jag med mitt vanliga SU-bibliotekskonto men det funkar inte. Vad kan vara problemet?
Följ inlägget
0
följare
Hej,
Appen EBSCOhost används inte längre av förlaget utan de hänvisar användarna att istället använda appen EBSCO eBook. För att logga in behöver du klicka på Shibboleth länken som finns precis under inloggningsrutan som kommer upp. Du länkas då vidare till SU.s server där du loggar in med ditt universitetskonto.
Dock verkar det inte gå att få fram fulltexten för titlarna i appen för tillfället, vi ska ta upp detta med EBSCO. För att ladda ner en titel till din Ipad rekommenderar jag dig istället att du
-Söker fram titel i bibliotekets katalog, (alt söker fram Ebscos plattform via bibliotekets databaslista). Du kommer då till Libris där du klickar på Läs hela under ingången Stockholms universitetsbibliotek.
-Därefter loggar du in med ditt universitetskonto och kommer sedan till EBSCOhost.
-Vill du då ladda ner en titel klickar du på Dowload this ebook längst ner på vänster sida. Första gången du vill spara ner en bok från Ebscohost kommer du att behöva logga in med ditt ebscokonto. Här kan du också skapa ett konto om du inte har ett sedan tidigare.
-Efter att du klickat på Download får du välja hur länge du vill ladda ner boken, oftast är 7 dagar max tiden. Välj ”checkout and download”. Du får då upp rutan ”Download this ebook”. Därefter väljer du vilken eboksläsare du vill öppna boken med, välj då EBSCOs egen app eller annan e-boksläsare så som tex Bluefire reader. Boken sparas sedan i ditt bibliotek på den e-boksläsare du valt.
vänliga hälsningar
Jag har samma problem fast på internet. Stockholms universitet finns inte med på shibboleth när jag ska logga in för att få tag i texter. Varför? Alla andra universitet i världen finns ju med i listan....
Av din skärmdump att döma ser detta ut att röra en annan plattform. Vi återkommer strax till dig per e-post.
Med vänlig hälsning
Denna text är ett exempel.
Gadd, M., & Parr, J. M. (2016). It ́s all about Baxter: task orientation in the effective teaching of writing. Literacy
Alla texter nedanför denna i litteraturlistan verkar vara omöjliga att få tag i.
Herkner, B., Westling Allodi, M., & Olofsson, Å. (2014). Early identification or broken promises? A comparison of literacy assessment performance in 112 Swedish third graders. European Journal of Special Needs Education, Volyme 29(2), 237 – 246.
Ivanic, R. (2004) Discourses of Writing and Learning to Write Language and Education, 18(3), 220 – 245.
Lundberg, I., & Reichenberg, M. (2013). Developing reading comprehension among students with mild intellectual disabilities: An intervention study. Scandinavian Journal of Educational Research, 57(1), 89 – 100.
Randi, J., Newman, T., & Grigorenko, E. L. (2010). Teaching children with autism to read for meaning: challenges and possibilities. Journal of Autism & Developmental Disorders, 40, 890 – 902. DOI 10.1007/s10803-010-0938-6
Denna text är ett exempel.
Gadd, M., & Parr, J. M. (2016). It's all about Baxter: task orientation in the effective teaching of writing. Literacy
Alla texter nedanför denna i litteraturlistan verkar vara omöjliga att få tag i.
Herkner, B., Westling Allodi, M., & Olofsson, Å. (2014). Early identification or broken promises? A comparison of literacy assessment performance in 112 Swedish third graders. European Journal of Special Needs Education, Volyme 29(2), 237 – 246.
Ivanic, R. (2004) Discourses of Writing and Learning to Write, Language and Education, 18(3), 220 – 245.
Lundberg, I., & Reichenberg, M. (2013). Developing reading comprehension among students with mild intellectual disabilities: An intervention study. Scandinavian Journal of Educational Research, 57(1), 89 – 100.
Randi, J., Newman, T., & Grigorenko, E. L. (2010). Teaching children with autism to read for meaning: challenges and possibilities. Journal of Autism & Developmental Disorders, 40, 890 – 902. DOI 10.1007/s10803-010-0938-6
O'Connor, R. E., White, A., & Swanson, L. (2007). Repeated reading versus continuous reading: influences on reading fluency and comprehension. Exceptional children, 74(1), 31 – 46.
Denna text hittar jag bara via malmö universitet i sverige och där har jag ingen inloggning...
Hej!
Du kan hitta alla artiklar genom bibliotekets hemsida. Jag hittade alla dina artiklar när jag sökte på detta vis. Här är en beskrivning av hur du kan söka fram artiklar genom bibliotekets hemsida:
Vänligen,