Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Problem att logga in på bibliotekets webbplats?

Om du har problem att logga in i Mina sidor på bibliotekets webbplats kan det bero på följande:

  • För att kunna logga in måste du som student ha ett aktivt universitetskonto och ett universitetskort. Om du har missat att aktivera ditt universitetskonto vid registrering gör du det via su.se/aktivera. Om du har missat att beställa ett kort gör du det via su.se/nyttkort. När du har aktiverat ditt konto och beställt ett kort tar det 2-5 dagar innan du finns med i bibliotekets system och kan logga in.

  • Om du inte längre är registrerad student ändras din status automatiskt och du blir alumn (före detta student). Du måste då skapa en PIN-kodsinloggning för att kunna logga in. Välkommen in till biblioteket så hjälper vi dig, glöm inte att ta med legitimation. Som alumn fortsätter du att använda ditt universitetskort som lånekort.

Stockholms universitetsbibliotek Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej,
    jag lyckas inte aktivera mitt universitetskonto så jag kan komma åt databaserna. Hur gör jag? Har försökt följa anvisningarna utan att lyckas.
    Thomas Bushby
  • Hej Thomas,

    tack för din fråga!
    Vad jag kan se har du redan ett aktivt universitetskonto. För att logga in i Mina sidor på bibliotekets webbplats su.se/biblioteket och nå databaserna använder du ditt universitetskonto, inloggningsuppgifterna är densamma som till Mondo (om du använder Mondo?). Eftersom du har ett aktivt konto måste du ha fått inloggningsuppgifter vid något tillfälle. Om du har glömt ditt lösenord kan du ändra det på mitt.su.se

    Vänliga hälsningar
    Karin Kundservice
  • Hej jag har beställt ett nytt kort! Dock när jag försökte aktivera mitt konto så gick det inte bra alls? Fick en ny kod men det går inte att logga in. Vad ska jag göra?
    Kauthar
  • Hej!

    Är du ny student och försöker logga in på bibliotekets webbplats med ditt universitetsinlogg? I så fall tar det 2-5 dagar efter du har aktiverat ditt universitetskonto innan du kommer in i bibliotekets system och kan logga in.

    Om du har varit registrerad student vid Stockholms universitet tidigare behöver du inte aktivera ditt universitetskonto igen, utan enbart beställa ett nytt universitetskort ifall du inte har kvar det längre. Om du har problem med ditt universitetskonto ber jag dig kontakta universitetets IT-avdelning genom att skicka e-post till helpdesk@su.se eller ringa dem på telefonnummer 08 16 19 99.

    Vänliga hälsningar,
    Mia Kundservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan bli synligt för alla.
Din e-post visas aldrig publikt. Läs vår policy