Till senaste kommentaren
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Hur loggar jag in på bibliotekets webbplats?

Om du har problem att logga in i Mina sidor på bibliotekets webbplats kan det bero på följande:

  • För att kunna logga in måste du som student ha ett aktivt universitetskonto och ett universitetskort. Om du har missat att aktivera ditt universitetskonto vid registrering gör du det via su.se/aktivera. Om du har missat att beställa ett kort gör du det via su.se/nyttkort. När du har aktiverat ditt konto och beställt ett kort tar det 2-5 dagar innan du finns med i bibliotekets system och kan logga in. Så här beställer du universitetskortet:

  • Om du inte längre är registrerad student ändras din status automatiskt och du blir alumn (före detta student). Du måste då skapa en PIN-kodsinloggning för att kunna logga in. Här skapar du en PIN-kodsinloggning. Som alumn fortsätter du att använda ditt universitetskort som lånekort.

Stockholms universitetsbibliotek Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej jag har beställt ett nytt kort! Dock när jag försökte aktivera mitt konto så gick det inte bra alls? Fick en ny kod men det går inte att logga in. Vad ska jag göra?
    Kauthar
  • Hej!

    Är du ny student kommer du direkt åt alla våra e-resurser, så snart du fått ett universitetskonto. Du söker fram det material du behöver och loggar in med ditt universitetskonto för att kunna se hela texten. Om du har varit registrerad student vid Stockholms universitet tidigare behöver du inte aktivera ditt universitetskonto igen.

    För att låna behöver du ett univeritetskort. Det tar 2-5 dagar efter att du beställt kortet innan du kommer in i bibliotekets lånesystem. Först när du finns där kan du låna böcker.

    Om du har problem med ditt universitetskonto eller universitetskort ber jag dig kontakta universitetets IT-support för studenter genom att skicka e-post till helpdesk@su.se eller ringa dem på telefonnummer 08-16 19 99.

    Vänliga hälsningar,
    Carolina
  • Hej!
    Är alumn på biblioteket och behöver få hjälp till fullaccess i artikelsökningen. Hur gör jag då?

    Carina Lundqvist
  • Hej!

    Som Alumn har du inte längre tillgång till Stockholms universitetsbiblioteks e-resurser hemifrån. Du kan däremot fortfarande komma åt bibliotekets e-resurser på plats på Frescati biblioteket.
    Frida Kundservice
  • Jag har annan inloggning men kommer ej längre in i Mina sidor. Varför?. Kan ej
    nu själv se om oml-n av bok 2018-12-17 fugerade.
    Obs! Ingen . mellan för- och ef.ernamn. Som Du ser fungerar ej vissa boks.äver.
    Med vänlig hälsning



    Kerstin Bergengren
  • Hej,

    Du har två böcker lånade. Den ena ska vara tillbaka 181227 och den andra 190114. Så länge ingen köar på dessa böcker kommer de att lånas om automatiskt.

    Svårt att veta varför du inte kan logga in. Får du något särskil meddelande eller tar det bara stopp? Det kan vara ett tillfälligt fel, ibland är det problem att logga in utifrån. Prova med en annan webbläsare.

    Hälsningar,
    Mattias Kundservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.